La Venus de les pells

De David Ives
Direcció Guido Torlonia

La Venus de les pells és una obra de David Ives basada en la novel·la homònima de Leopold von Sacher-Masoch.
El muntatge teatral va ser estrenat el 2010 al Classic Stage Company i el 2011 a Broadway. Va ser guardonat amb el premi Tony 2012 a la Millor Interpretació femenina (Nina Arianda), i també nominada com a Millor Obra de l’any. També va ser nominada als Drama Desk Awards 2012 en la categoria de Millor Actor (Hugh Dancy).

Considerada com una de les millors obres de Broadway dels últims anys, La Venus de les pells ha estat un èxit tant de crítica com de públic.
Roman Polanski adapta l’obra teatral de David Ives i la porta al cinema l’any 2013. L’any següent Polanski va ser nominat durant la 39a edició dels Premis César en la categoria de Millor Director.

La història presenta un jove i ambiciós dramaturg que està desesperat per trobar l’actriu que haurà de representar el personatge femení de la seva adaptació de La Venus de les pells, de Leopold von Sacher-Masoch; obra que obrirà les portes al concepte del masoquisme. Ja fora de convocatòria, apareix Wanda, una jove actriu que sembla no encaixar en el paper. Tanmateix, convenç l’autor i comença una aventura que els portarà pels terrenys del poder, la seducció, el misteri, barrejant realitat i ficció, veritat i mentida. Fent ús de la intel·ligència, l’humor i la foscor, trepitjaran constantment les fronteres de la dominació posant de relleu el dominador i el dominat. Acabaran on possiblement no havien previst.

La Venus de les pells va néixer de la idea del dramaturg David Ives d’adaptar una novel·la eròtica al teatre. En un principi havia pensat en Història d’O, però en no estar lliure de drets, va optar per la història de Leopold von Sacker-Masoch, Venus im pelz, una obra polèmica i autobiogràfica, que va consagrar el famós autor austríac com a pare del masoquisme. Ives la descriu com una «comèdia entre bastidors», almenys en aparença.

Un jove director i dramaturg, Thomas Novachek, amb una nova obra teatral que és a punt d’estrenar-se a l’escena novaiorquesa, organitza una audició per trobar la protagonista de la seva comèdia. Decebut per la incompetència de totes les actrius que s’hi presenten, se’n lamenta per telèfon a la seva xicota. Llavors, enmig d’una tempesta de llamps i trons, hi irromp Wanda Jordan, una actriu disposada a tot per aconseguir el paper.

Aquí comença el joc dels papers, on res no és el que sembla. Una química imperceptible esclata entre els dos protagonistes i comença un joc de poder i fascinació, una mena de dansa de seducció provocadora entre director i actriu, al llindar entre el desig i la dominació.

Rubén de Eguía i Raquel Ferri interpreten el Thomas i la Wanda, els dos protagonistes, que al seu torn donen vida als dos personatges de la comèdia, Severin von Kushemski i Wanda von Dunayev. El joc a dos es converteix en una comèdia amb quatre personatges, el teatre dins el teatre, on es confonen els diàlegs de la vida real amb els de la fantasia; veritat o ficció? Qui mana? qui dirigeix ​​el joc? Sempre que es tracti d’un joc. Qui obtindrà al final allò que realment desitja? Potser tothom o potser ningú?

Des de sempre, Venus, deessa de l’amor, quan porta la seva armadura de guerrera i baixa a la Terra, en surt victoriosa i s’imposa a tothom, sigui a la mitologia grega o en els grans relats universals. Continua essent una de les figures més representades en l’escultura clàssica i pels grans pintors renaixentistes.

Per tant, voldria recomanar una sola cosa al públic: mai no feu befa d’una deessa.

Guido Torlonia

Espectacle en català

Durada: 1 h 30 min

Fitxa artística

Autor: David Ives
Traducció: Neus Bonilla
Direcció: Guido Torlonia
Repartiment: Rubén de Eguía i Raquel Ferri
Ajudant de direcció: Iban Beltran
Espai escènic: Sebastià Brosa i Paula Bosch
Figurinisme: Míriam Compte
Il·luminació: Lluís Serra
Espai sonor: Ricardo González
Confecció de vestuari: Goretti
Construcció d’escenografia: Art Coolers
Assessorament de moviment: Ana Pérez García
Ajudants de figurinisme (en pràctiques): Emma Castaños i Amaranta Albornoz
Regidoria i adjunt de producció: Sergi Galera
Fotografia (cartell i promoció): Felipe Mena
Fotografies (escena): Sílvia Poch

Equip Teatre Akadèmia:
Direcció artística: Guido Torlonia
Gerent i Cap de producció: Meri Notario
Cap de comunicació: Míriam Font
Gestió de públics: Rubén Salinas
Assistenta de direcció art.: Isabelle Bres
Cap de sala: Núria Farrús
Cap tècnic: Lluís Serra

Una producció del Teatre Akadèmia.

Produït originalment per Classic Stage Company Direcció artística – Brian Kulick ; Gerència – Jessica R. Jenen.

Produïda inicialment a Broadway per Manhattan Theatre Club, Lynne Meadow (director artístic), Barry Grove (productor executiu) amb arranjaments especials de Jon B. Platt, Scott Landis i la Classic Stage Company al Samuel J. Friedman Theatre el 13 d’octubre de 2011.

Tarifes

De dimecres a diumenge: 22 €

Dates i horaris

Del 10 de març a l’11 d’abril

De dimecres a dissabte: 20 h
Diumenge: 18 h

Mira el teaser de l’espectacle!

No us perdeu el "Making of" de l'espectacle!

Després de l’espectacle omple el qüestionari i t’enviarem un descompte per al proper espectacle!

Teatre Akadèmia

C/Buenos Aires, 47-49
T/ 934 951 447 info@teatreakademia.cat

Notícies i avantatges exclusius per als subscriptors del Teatre Akadèmia, no t’ho perdis!

El responsable del tractament de les seves dades és l’ASSOCIACIÓ CIVIL TEATRE AKADÈMIA, les dades seran tractades per atendre a les seves consultes i sol·licituds d’informació. Pot exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, portabilitat, limitació i oposició enviant un correu a: info@teatreakademica.cat.També pot ampliar aquesta informació a https://teatreakademia.art/politica-de-privacitat-i-proteccio-de-dades/

Patrocini

Amb el suport

Col·labora

Participa al projecte

© 2021 Teatre Akadèmia / Política de privacitat / Avís legal / Política Cookies / Web dissenyada per Carol van Waart i desenvolupada per Laura Capella