Il racconto di Şahmeran

Idea original Francesco Libetta

Il Racconto di Şahmeran (El conte de Şahmeran) és un melòleg dissenyat per a l’actriu Serena Vergano. Es tracta, doncs, d’una veritable narració paral·lela entre el text interpretat i la música.

La llegenda de la bella reina serp continua sent molt popular a Turquia, a l’Iran i a Síria. Encara avui, els artesans dibuixen retrats de l’encantadora i sàvia reina de les serps. Un mite oral que s’ha transmès al llarg dels temps i que, ara, per primera vegada, es reprodueix per escrit i musicat per la mà de Francesco Libetta.

Şahmeran és una dona que s’obre a l’amor del jove Cemsab, que ha arribat de manera temerària a tan particular reialme. Una sèrie d’esdeveniments la portaran a ser víctima dels soldats de l’emir local mentre que Cemsab, sobreviurà i es convertirà en savi en el metge més famós del seu temps.

La història de la reina reflexiona sobre el dilema de la necessitat ancestral i fatalista d’acceptar aquests mals (que no perdonen a ningú) entre les persones que s’estimen. Quan l’amor és incondicional, els amants són més forts, més feliços i se senten més realitzats, però, al mateix temps, baixen la guàrdia i s’obre una bretxa des de la qual també pot arribar el mal, el que sorgeix de petites llavors verinoses que germinen en la distracció (teatral i alhora estranya, anunciada per la sorollosa amenaça de l’enemic.

La primera Ballata (op. 23) de Chopin recrea l’atmosfera èpica i llegendària del poeta polonès Adam Mickiewicz. Va ser escrita entre Viena i París, durant uns anys políticament turbulents, que van portar a Chopin a no tornar mai a Varsòvia. Chopin va afirmar haver pensat en les obres del poeta, tot i que no tenim constància de quina història o text concret, presumiblement de caràcter patriòtic, subjau en la música de la Ballata.

Espectacle en italià (amb sobretítols en català)

Durada: 1h aprox.

Fitxa artística

Autoria: Francesco Libetta
Música: Frédéric F. Chopin i Francesco Libetta
Intèrprets: Serena Vergano (veu) i Francesco Libetta (piano)
Traducció i sobretítols: Subtil SCP, Alba Vindel i Eulàlia Morros
Producció i regidoria: Clàudia Flores
Amb la complicitat de Guido Torlonia

Equip Teatre Akadèmia:
Direcció artística: Guido Torlonia
Gerència i Cap de producció: Meri Notario
Cap de comunicació i màrqueting: Míriam Font
Premsa i assistència a la direcció artística: Fernando Solla
Cap tècnic: Lluís Serra
Tècnic auxiliar: Victor Castro
Cap de sala: Núria Farrús
Gestió de públics: Rubén Salinas
Community Manager: Eladi Bonastre

Una producció del Teatre Akadèmia, amb el suport de l’Institut Italià de Cultura de Barcelona.

Aquest espectacle està dedicat a la memòria d’Elsa Peretti.

Estrena mundial al Teatre Akadèmia.

Tarifes

Divendres i dissabte 30 €

(Despeses de gestió no incloses)
10% de descompte per a socis Club TRESC, Carnet Jove, Carnet de Biblioteques, Club La Vanguardia, APGC, estudiants, majors de 64 anys i Targeta Rosa; 50% menors de 14 anys.
Preus especials per a grups, contacta’ns!

Dates i horaris

5 i 6 de maig

Divendres i dissabte a les 20 h

Després de l’espectacle omple el qüestionari i t’enviarem un descompte per al proper espectacle!

Teatre Akadèmia

C/Buenos Aires, 47-49
T/ 934 951 447 info@teatreakademia.cat

Notícies i avantatges exclusius per als subscriptors del Teatre Akadèmia, no t’ho perdis!

El responsable del tractament de les seves dades és l’ASSOCIACIÓ CIVIL TEATRE AKADÈMIA, les dades seran tractades per atendre a les seves consultes i sol·licituds d’informació. Pot exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, portabilitat, limitació i oposició enviant un correu a: info@teatreakademica.cat.També pot ampliar aquesta informació a https://teatreakademia.art/politica-de-privacitat-i-proteccio-de-dades/

Patrocini

Amb el suport

Col·labora

Participa al projecte

© 2021 Teatre Akadèmia / Política de privacitat / Avís legal / Política Cookies / Web dissenyada per Carol van Waart i desenvolupada per Laura Capella