Col·loquis i conferències


PINOCCHIO O EL ESPECTÁCULO DE LA PATERNIDAD

Pinocchio a Lo Spazio Pop

Quina relació hi ha entre Geppetto, que enfront d’un tros de fusta dona forma a Pinocchio, i l’il·lustrador que enfront d’un llapis il·lustra un concepte o una idea?

27 /02 a Lo Spazio

Carrer Balmes, 171

19 h

Gratuïta enviant un mail de reserva de plaça a lospazio@lospazio.es

Moreno, intèrpret de Pinocchio, o el espectáculo de la paternidad, convida a Pol Guillen als assajos, i és així com tots dos descobreixen la relació entre el teatre matèric i la professió de l’il·lustrador en la seva relació més íntima amb el llapis, la fusta, l’olor i la textura.

La visió poètica de Enrico Ianniello és pura forma: un univers on la imatge s’eleva, lleugera, gairebé autònoma. En contrast, la visió matèrica de Pinocchio ens retorna al pes de la fusta, a l’olor de resina, a la fricció concreta entre mà i matèria. Allí, el concepte no flota: es projecta. Neix del contacte, de la resistència, de la transformació física que converteix un tros de fusta en pura imatge.

«Vivim en un món de sobreproducció d’imatges. Imatges que es multipliquen, que circulen, que es consumeixen amb velocitat. Però enmig d’aquest soroll visual, la matèria resisteix. La matèria manté i defensa el que diu: és veritat. La imatge, en canvi, pot mentir.»
Moreno Bernardi

Si la matèria manté i defensa el que diu, llavors aquesta trobada és una invitació a tornar a ella com a motor de la fantasia. A observar el procés, el gest, la fricció real darrere de cada imatge. Per a això, obrim un espai per a detenir-nos i preguntar-nos des d’on estem creant: des de l’acumulació d’imatges o des del contacte amb la matèria?

Reserva la teva plaça