PROPER ESPECTACLE

Macbeth

a walking shadow; a poor player/theat strust and frets his hour upon the stage,/and then is heard no more (*)

A partir de Macbeth de William Shakespeare
Dramatúrgia i direcció Moreno Bernardi

Macbeth és un noble que destaca a la batalla que aconsegueix repel·lir la invasió nòrdica. En el camí de retorn, el protagonista i el seu amic Banquo es troben amb tres bruixes que li asseguren al primer que serà baró de Cawdor i després rei; també vaticinen que els fills de Banquo seran reis. En comprovar que, efectivament, el rei Duncan l’ha nomenat baró de Cawdor, l’ambició per ser rei s’apodera de Macbeth. Juntament amb la seva esposa, Lady Macbeth, planifiquen i duen a terme l’assassinat del rei; culpen als guàrdies de Duncan, als qui també assassinen i, després que els fills d’aquest, Malcom i Donalbain, fugen a l’estranger per temor a ser eliminats, Macbeth és proclamat Rei d’Escòcia. Els Macbeth senten que han de continuar amb els seus crims per a conservar el poder…

Macbeth és una de les tragèdies més conegudes de Wiliam Shakespeare, una història gira entorn dels nocius efectes físics i psicològics de l’ambició política en aquells que únicament busquen el poder com una fi en si mateix.

M’enfronto a un clàssic del teatre shakespearià proposant una relectura escènica conduïda per algunes consideracions de l’actualitat històrica i de l’àmbit escènic; transversal en els llenguatges i en la composició dramatúrgica. A partir de la paraula del text, i amb un treball plàstic-vocal, desitjo evocar la memòria de la veu dels personatges determinant un muntatge compositiu net i essencial, intel·lectualment honest a l’estil del pensament clàssic i recuperant l’habilitat d’aquest últim per a conduir les imatges entre espais i temps. Tracto els 5 actes com si de 5 composicions musicals es tractés, 5 situacions rítmiques amb la finalitat de definir l’expressivitat del llenguatge shakespearià a través del ritme dels versos, de les paraules i de les escenes: un muntatge de múltiples elements que facin de la peça una part viva i necessària de l’experiència humana.

Seran els elements formals que determinaran les relacions escèniques entre el temps de l’acció i el temps de la consciència dels personatges.
Intervinc en la durada del text amb la construcció dels temps psicològics i morals de l’obra, manifestant en l’agonitzant lentitud el turment i el desig, la por física i el terror moral, la malaltia mental i l’abandó, l’odi i l’escàndol, en un caos feroç i irracional que contraposa pecat i innocència.
Em concentro en el lèxic, en les imatges i en el material que l’original ofereix per a la construcció escènica de les il·lusions, dirigint un fil dramàtic subtil i complex de paraules, reals i irreals, que manifesti la vida del “heroi” (Macbeth) com una posada en escena insignificant: una ombra que camina, un pobre actor que es galleja trastornat per l’arribada de la seva hora en l’escena, de qui ja no s’escoltarà res (*):

Investigo l’expressivitat del llenguatge shakespearià caracteritzada per la naturalesa simbòlica i performativa, i expresso el crim com una màquina que gradualment es deshumanitza per la relació moderna entre ‘deed’ i ‘business’.

La relectura no serà parcial ni sectorial, tractaré de fusionar en una forma escènica unitària paraula i acció, veu i cant, música i so, gestos i multimèdia, imatges i personatges. És a dir poesia i teatre, traduint així la matèria sentimental i intel·lectual, moral i política, individual i social de la nostra realitat amb un procediment escènic de construcció i de desconstrucció de la missa posada en escena.

Moreno Bernardi

Espectacle en català

Durada: A determinar

Fitxa artística

Adaptació: Moreno Bernardi
Autor: William Shakespeare
Dramatúrgia i direcció: Moreno Bernardi
Traducció: Sadurní Vergés
Repartiment: David Menéndez, Mònica Hernández, Albert Muntané, Roger Sahuquillo, Aina Serena, Zúbel Arana, Sara Palomo, Uri Guillem i Marçal Gené
Multimèdia: Martín Elena
Il·luminació: Lluís Serra
Espai sonor: Ricardo González Yanel
Vestuari: Josep Abril
Disseny de cap: Alexis Ferrer
Ajudant de direcció: Rubén Homar
Ajudant de producció: Nil Mas
Assistent de direcció en pràctiques: Caterina Tugores
Assistent de vestuari: Alessia Zoppis
Assistent de vestuari en pràctiques: Allegra Abril
Vídeos promocionals: Bori Mo
Fotografies promocionals: Clàudia Serrahima
Fotografies d’escena: Sudeep Dwivedi
Projecte: Lo Spazio + Moreno Ensemble project

Equip Teatre Akadèmia:
Direcció artística: Guido Torlonia
Gerència i Cap de producció: Meri Notario
Cap de comunicació i màrqueting: Míriam Font
Premsa i assistència a la direcció artísticaFernando Solla
Cap tècnic: Lluís Serra
Cap de sala: Núria Farrús
Gestió de públics: Rubén Salinas

Una producció del Teatre Akadèmia amb la col·laboració de Lo Spazio.

Tarifes

De dimecres a diumenge: 22 €

(Despeses de gestió no incloses)
10% de descompte per a socis Club TRESC, Carnet Jove, Carnet de Biblioteques, Club La Vanguardia, APGC, estudiants, majors de 64 anys i Targeta Rosa; 50% menors de 14 anys.
Preus especials per a grups, contacta’ns!

Dates i horaris

Del 12 al 29 d’abril

De dimecres a dissabte*: 20 h
*Dimarts 18/04 hi ha funció a les 20 h
Diumenge: 18 h

 

Després de l’espectacle omple el qüestionari i t’enviarem un descompte per al proper espectacle!

Teatre Akadèmia

C/Buenos Aires, 47-49
T/ 934 951 447 info@teatreakademia.cat

Notícies i avantatges exclusius per als subscriptors del Teatre Akadèmia, no t’ho perdis!

El responsable del tractament de les seves dades és l’ASSOCIACIÓ CIVIL TEATRE AKADÈMIA, les dades seran tractades per atendre a les seves consultes i sol·licituds d’informació. Pot exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, portabilitat, limitació i oposició enviant un correu a: info@teatreakademica.cat.També pot ampliar aquesta informació a https://teatreakademia.art/politica-de-privacitat-i-proteccio-de-dades/

Patrocini

Amb el suport

Col·labora

Participa al projecte

© 2021 Teatre Akadèmia / Política de privacitat / Avís legal / Política Cookies / Web dissenyada per Carol van Waart i desenvolupada per Laura Capella