Llegat

De Daniel J. Meyer
Direcció Montse Rodríguez Clusella

L’Oriol té vint anys i només vol gaudir de la vida, lligar i abandonar-se al plaer, lluny de tot compromís i contacte familiar.

En Javi en té trenta-vuit i una nit qualsevol, de festa, buscant evadir-se de les responsabilitats que com a adult ha d’afrontar, coneix l’Oriol i s’enrotllen.

La Clara, la mare de l’Oriol, en té… (quina importància té l’edat?) i ha decidit –o la vida ha decidit per ella– que és el moment de parar màquines i replantejar-s’ho tot.

El matí que l’Oriol s’emporta a en Javi a casa seva, es troben amb la Clara. Ella l’està esperant per donar-li una notícia força rocambolesca, per a l’estil de vida que han tingut fins ara: la casa s’ha venut, i se n’aniran aquesta mateixa nit a un viatge desconegut, en furgoneta, tots dos, sols, junts.

Tot i les reticències del fill a marxar amb la seva mare, i la mala relació que tenen, ella juga les seves cartes i finalment emprenen l’aventura.

És en aquest nou marc espacial, en moviment constant, que es retrobaran i aprendran a estimar-se d’una altra manera i a gaudir de moments compartits, i que refaran les bases de la seva relació passada.

Durant l’absència de l’Oriol, en Javi i ell construiran una relació prematura, a distància, sense fonaments sòlids i oberta a qualsevol possibilitat futura.

I serà a través d’aquestes aventures, de temps finit, com tot en aquesta vida, que enfrontant-se cara a cara a cada relació, les podran reconfigurar i podran reconfigurar-se com a persones.

Mai no és fàcil explicar per què un escriu una obra ni saber de què anirà. Simplement, passen coses a la teva vida, i les canalitzes en una peça. I descobreixes pors, desitjos, sentiments oposats, complexos, ocults, fantasiosos, etc.

Mentre escrivia Llegat, em vaig descobrir amb ganes de riure, de gaudir moments especials, de remoure tot aquest interior i plasmar-lo en una comèdia agredolça, afectuosa però àcida, removedora però vitalista.

Tenia ganes de reconciliar-me amb sentiments que, a priori, poden semblar negatius: com l’odi, la ràbia, la ira, la impossibilitat de frenar una estona i gaudir perquè el temps transcorre, i és irrefutable del fet que totes i tots acabarem morts.

Alhora, sentia l’impuls de retrobar-me amb la sensació de l’abraçada materna de la infantesa; la passió, el descontrol i la inconsciència de quan ets jove. I un cop retrobats, la necessitat de sacsejar a l’adult adormit en qui segurament m’estic convertint.

Estem sobrevivint o vivint? És necessari viure aquesta carrera -que és la vida- sense parar? No ho sé. Però ha estat aquesta voluntat d’entendre, de transitar i d’enfrontar les respostes o les possibles preguntes que vindran, la que em van portar a l’escriptura.

I va ser així que vaig arribar a la història -desitjada o temuda- d’un últim viatge d’un jove amb la seva mare, i dels primers passos d’una nova relació d’aquest fill amb un amant. Al cap i a la fi, totes dues són aventures. Perquè potser és explorant paisatges inhòspits i situacions diverses, posant-nos en risc, l’única manera de poder aconseguir que la vida sigui autèntica, real i memorable.

Daniel J. Meyer

Espectacle en català

Durada: 1h 30min

Fitxa artística

Autor: Daniel J. Meyer
Direcció: Montse Rodríguez Clusella
Repartiment: Àngels Gonyalons, Pau Oliver i Marc Pociello
Escenografia: Anna Alcubierre
Il·luminació: David Bofarull
Espai sonor: Aka Teatro / Daniel J. Meyer
Vestuari: Aka Teatro / Montse Rodríguez Clusella
Ajudant de direcció: Daniel J. Meyer
Ajudant d’escenografia: Marc Saborit
Coordinació tècnica: Oriol Pino
Tècnic/a en gira: Oriol Pino / Xènia Lledó
Construcció d’escenografia: Pascualin Estructures
Sistemes led: Jorba Miró / Estudi-taller d’escenografia
Producció executiva: Daniel J. Meyer i Montse Rodríguez Clusella
Fotografies: David Ruano
Logo: Quim Àvila
Distribució: Bitó Produccions

Equip Teatre Akadèmia:
Direcció artística: Guido Torlonia
Gerència i Cap de producció: Meri Notario
Cap de comunicació i màrqueting: Míriam Font
Premsa i assistència a la direcció artística: Fernando Solla
Cap tècnic: Lluís Serra
Tècnic auxiliar: Víctor Castro
Cap de sala: Núria Farrús
Gestió de públics: Rubén Salinas
Community Manager: Eladi Bonastre

Una coproducció d’Aka Teatro i TIDI
Espectacle produït amb el suport del Departament de Cultura – ICEC

Proposta seleccionada en la tercera Convocatòria de Projectes dels Teatres de Proximitat (On el teatre batega)
Companyia en residència al Teatre Akadèmia (Temporada 2023-24)
Residència tècnica a la Sala Mercantil de Balaguer
Agraïments: Esteve Clos, Miriam Compte i Tatiana Halbach.

Tarifes

Prèvia (08/05) 17 €
De dimecres a diumenge 24 €

(Despeses de gestió no incloses)
10% de descompte per a socis Club TRESC, Carnet Jove, Carnet de Biblioteques, Club La Vanguardia, APGC, estudiants, majors de 64 anys i Targeta Rosa; 50% menors de 14 anys.
Preus especials per a grups, contacta’ns!

Dates i horaris

Del 8 de maig al 2 de juny

De dimecres a dissabte: 20 h
Diumenge: 18 h

L’espectacle pot incloure efectes lumínics sensibles.

Activitats paral·leles

15/05 Col·loqui postfunció amb la companyia de l’espectacle i la participació de Rosa Badia.

Mira el tràiler de l’espectacle!

No us perdeu el teaser de la peça!

Després de l’espectacle omple el qüestionari i t’enviarem un descompte per al proper espectacle!