De Teatre Akadèmia
Organitza Teatre Akadèmia
Concebut com un nou espai creatiu pels actors i Direcciós, s’adreça als grups d’artistes teatrals professionals que vulguin mostrar un treball nu sobre una peça curta a un jurat professional i al públic. Dotze Mikros, ja seleccionats per l’equip artístic del teatre competiran per obtenir el Premi del públic, que donarà dret al guanyador a tornar a presentar la seva peça al final de la Temporada; i el Premi del jurat professional, que donarà dret a obtenir una Residència al Teatre Akadèmia la temporada 2017-18. L’objectiu persegueix donar visibilitat a l’esperit de complicitat i creativitat de nous talents professionals.
LA DONA DE COLOR VERD.- La casa de la costa no té cap misteri. Se n’hauria de trobar un… O potser no. Potser el seu misteri és precisament que no en té cap, que es donen totes les condicions per a que aquell sigui l’epicentre d’una llegenda macabra però allò més estrany que ha passat entre els seus murs, de moment, és la reunió nocturna entre una actriu i un famós presentador.
LA FAMILIA QUE NUNCA FUIMOS.- L’Hèctor intenta que la seva germana Helena entri a l’habitació de l’hospital on el seu pare passa les últimes hores de vida. Ella no es veu amb cor de deixar la sala d’espera. Fa tres anys que no es parla amb el seu pare i té massa temes per resoldre en molt poc temps. L’Hèctor la vol convèncer en un intent desesperat de ser la família que no han estat mai.
ES BUSCA UN SEAT IBIZA: És de nit, no hi ha ningú. La Sara i la Marina estan soles. Esperen. Branques, troncs, fulles i terra limiten el seu espai. On són exactament? Des de fa quantes hores? Algú les vindrà a buscar? Les trobaran?
MALA NIT.- Una dona llegeix a la sortida de la filmoteca: és un illot no gaire visible enmig de la gent que l’envolta en una nit que sembla no acabar mai de fer-se fosca. L’arribada d’un jove immigrant provocarà el trencament del seu recolliment com un missatge que, dins d’una ampolla, arriba a la sorra d’alguna platja. Aquí, l’ampolla és una llauna de cervesa, i el missatge, potser rau en el fet mateix del seu enviament. Què vol l’immigrant de l’autòcton, i l’occidental de l’oriental? Onada rere onada, faran un veritable tour de force per salvar les distàncies que els separen de l’altre.
MUESCAS MÁS HONDAS.- La mare i el fill, amarrats entre ells per un vincle ambigu, sostenen un pervers joc d’estira-i-arronsa.
“Per què duen les dones fills al món per després destruir-los?” TENNESSEE WILLIAMS
REVENANT.- Jacquot ingressa a casa d’una família que ha perdut el seu fill. Malgrat que són diferents, els seus pares encara el recorden. Serà ell el fill que va desaparèixer?
PALABRA DE PERRO.- Està basada en “El coloquio de los perros” de Miguel de Cervantes, i explica la història de Berganza i Cipión, dos gossos que esperen el seu final en una gossera. Durant la nit, en un exercici de supervivència poc a poc recordaran a què es deu el seu do, la paraula, i quant i perquè van començar a parlar (o a bordar).
AYER.- Són enamorats, ell és la policia, ella el seu amor. Ahir hi havia una manifestació, s’han trobat als bàndols oposats.
L’ULTIMO GIORNO DI CAMPEGGIO.- Últim dia de campament per a una parella, metàfora d’una societat que ha perdut el contacte amb la naturalesa i qualsevol valor ètic.
MIRADES.- En Ricard aconsegueix convèncer la Irene, la seva dona, per anar a veure un espectacle de teatre experimental. Tots dos es miren la mateixa funció però, el que reben, és ben diferent. I és que, com a la vida, una mateixa escena pot ser viscuda de formes molt diverses, gairebé contradictòries, segons amb els ulls que es miri. Les discrepàncies i la “petita” fòbia de la Irene cap al fet teatral provoca un seguit de situacions a tocar de l’absurd on actors i espectadors intercanvien, i fins i tot, perden els papers.
LA JAVANAISE.- El dia que la Marina torna a Barcelona per presentar a la seva parella, el Santi, a la seva família, es troba que el seu pare ha mort de sobte i sense cap explicació al llit de la seva habitació. La mare, la Dolors, ha caigut en un estat de parsimònia crònica desprès d’abusar sense remei d’ansiolítics. Davant aquesta difícil situació, els tres personatges hauran d’afrontar la pèrdua inhòspita i sobtada de la millor manera que saben i poden. La Javanaise parla de com el món i la societat en la que vivim no ens deixa aturar-nos per tal de plorar o respectar un dol com toca. Ens exigeix fortalesa i solucions de via ràpida per superar el més aviat possible el dia a dia.
HERÈNCIA ABANDONADA.- La Carme i els seus germans estan al despatx del Robert, l’advocat amic la família, per gestionar l’herència del seu difunt pare. Degut a una forta discussió, els germans s’absenten de la reunió i la Carme i el Robert es queden sols. Serà en aquest espai suspès on tots dos compartiran violentes confessions.
Gènere: peces teatrals curtes
Jurat Mikroeatre
Àngels Bassas: actriu i escriptora
Moreno Bernardi: ballarí/actor, coreògraf i Direcció teatral
Xavier Capdet: professor de teatre i actor
Maika Dueñas: periodista als mitjans de comunicació teatrals i actriu
Cristina Giordana: actriu, gerent del Teatre Akadèmia i Presidenta del Jurat
Josep Minguell: actor, Direcció i autor teatral
Guido Torlonia: Direcció i realitzador
Equip Teatre Akadèmia
Direcció artística: Mercè Managuerra
Gerència: Cristina Giordana
Cap de producció: Jordi Robles
Cap de comunicació: Míriam Font
Gestió de públics: Gabriella Dilorenzo
Cap de sala: Enrique Vallejo
Cap tècnic: Pol Queralt
Fitxa artística de les companyies
11 de Novembre Teatre (LA JAVANAISE)
Autoria i direcció: Sergi Manel Alonso
Intèrprets: Maria Asensio, Francesc Vila i Sílvia Sabaté
Il·luminació i fotografia: Marc Montanés
A3 (MALA NIT)
Autoria: Albert Tola
Direcció: Andrea Segura
Intèrprets: Alicia González Laa i Txabi Grass
Dramaturgista: Rosa Trassierra
Espai escènic, il·luminació i vestuari: Roger Orra
Espai sonor: Raquel Tomàs
Cos de Lletra (MUESCAS MÁS HONDAS)
Autoria i direcció: Ruth Vilar
Intèrprets: Salva Artesero i Aina Huguet
Diversitat Teatral (MIRADES)
Autoria i direcció: Emili Corral
Intèrprets: Míriam Monlleó i Óscar Jarque
Fotografia: Xavi Xavi
Kyro Teatro (LA FAMILIA QUE NUNCA FUIMOS)
Autoria i interpretació: Ricard Salom i Lorea Uresberueta
Direcció: Sonia Sobrino
La Salvana (LA DONA DE COLOR VERD)
Autoria i direcció: David Bo
Intèrprets: Arnau Armengol i Mar Casas
Il·luminació: David Bofarull
Espai escènic: Arnau Armengol
Vestuari: Maria-Antònia Peña
Disseny gràfic: Laia P. Voto
La Volcànica (HERÈNCIA ABANDONADA)
Dramatúrgia i direcció: Lara Díez
Intèrprets: Ramon Bonvehí i Francesca Vadell
Marco Nicoletti (REVENANT)
Autoria i direcció: Marco Nicoletti
Intèrprets: Rachel Lascar, David O’Kelly i Billy Jeffries
PERESTROICA-A-TAK (AYER)
Autoria: Helena Tornero
Direcció: Boris Rotenstein
Intèrprets: Jordi Miñarro i Montse Romero
Ostia Films (PALABRA DE PERRO)
Autoria: Juan Mayorga
Direcció: Eli Dalmau
Intèrprets: Javier López i Ignasi Guasch
O.T.N.I (L’ULTIMO GIORNO DI CAMPEGGIO)
Autoria i direcció: Max Caprara
Intèrprets: Veronica Milaneschi, Massimiliano Caprara i Jonatan Minaya
Ulver (ES BUSCA UN SEAT IBIZA)
Dramatúrgia: Anna Collell
Direcció: Maria Voronkova
Intèrprets: Maria Cuevas i Luciana Capano
Il·luminació: Joan Gil
Escenografia: Xavier Vila
Una producció del Teatre Akadèmia.
Amb el suport de:
L’Institut Italià de Cultura
Preu 3 € / mikro
Abonaments festival:
Preu especial 1 DIA (4 mikros): 10 € (Unipersonal)
Paquet 8 mikros: 20 € (A compartir I Fins a 2 entrades per espectacle)
Preu especial 3 DIES (12 mikros i festa clausura): 30 € (Unipersonal)
(Despeses de gestió no incloses)
Del 15 al 18 de setembre a les 20.30 h, 21.15 h, 22 h, 22.45 h
18 de setembre: Festa de clausura (a les 18 h)
HORARIS MIKROS:
15 de setembre
20.30 h LA DONA DE COLOR VERD
Cia. La Salvana
Espectacle en català
Tràiler
21.15 h LA FAMILIA QUE NUNCA FUIMOS
Cia. Kyro Teatro
Espectacle en castellà
22 h ES BUSCA SEAT IBIZA
Cia. Ulver
Espectacle en català
22.45 h MALA NIT
Cia. A3
Espectacle en català
16 de setembre
20.30 h MUESCAS MÁS HONDAS
Cia. Cos de Lletra
Espectacle en castellà
21.15 h REVENANT
Cia. Marco Nicoletti
Espectacle en anglès
22 h PALABRA DE PERRO
Cia. Ostia Films
Espectacle en castellà
22.45 h AYER
Cia. PERESTROICA-A-TAK
Espectacle en castellà
17 de setembre
20.30 h L’ULTIMO GIORNO DI CAMPEGGIO
Cia. O.T.N.I
Espectacle en italià
21.15 h MIRADES
Cia. Diversitat Teatral
Espectacle en català
22 h LA JAVANAISE
Cia. 11 de Novembre Teatre
Espectacle en català
22.45 h HERÈNCIA ABANDONADA
Cia. La Volcànica
Espectacle en català
C/Buenos Aires, 47-49
T/ 934 951 447
info@teatreakademia.cat
Entrades:
reserves@teatreakademia.cat
El responsable del tractament de les seves dades és l’ASSOCIACIÓ CIVIL TEATRE AKADÈMIA, les dades seran tractades per atendre a les seves consultes i sol·licituds d’informació. Pot exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, portabilitat, limitació i oposició enviant un correu a: info@teatreakademica.cat.També pot ampliar aquesta informació a https://teatreakademia.art/politica-de-privacitat-i-proteccio-de-dades/
Patrocini
Amb el suport
Col·labora
Participa al projecte
© 2021 Teatre Akadèmia / Política de privacitat / Avís legal / Política Cookies / Web dissenyada per Carol van Waart i desenvolupada per Laura Capella