Cursos i seminaris

Taller d’escriptura

Impartit per Albert Tola i Rodrigo García Olza

14, 15, 21 i 22 de febrer

Horari: De 17 a 20 h

Els missatges dels ocells (Altres narratives teatrals)

El concepte de ’narratúrgia’ va sorgir arran d’una feliç fallida que va tenir el dramaturg José Sanchís Sinisterra a una de les seves classes quan va parlar sobre les dramatúrgies narratives. El divertit error expressava la idea que la narració al teatre no és un dispositiu sense teatralitat sinó tot el contrari: pot ser un dels elements essencials d’allò que és teatral. Quan va néixer el teatre de text: la tragèdia grega, la narració formava una part central de l’escriptura i del moviment de la imaginació de l’espectador amb la finalitat de generar l’horror i la pietat inherents al gènere. En ocasions, la narració és sostinguda pel corifeu; d’altres, pel cor; per un personatge com un missatger, o per hom amb un coneixement elevat, sovint vinculat formalment a l’èpica, com bé podria ser l’endeví Tiresias. José Sanchís Sinisterra parlava de la narració a l’escena com a resposta a la proliferació de textos amb una forta presència narrativa a la dramatúrgia contemporània dels darrers anys. Segons comenta ell i altres referents com ara, Roland Schimmelpfennig, la tornada al cor és la resposta formal de la dramatúrgia contemporània a la globalització, a la dimensió global dels problemes. En aquest sentit, pocs són els moments tan apropiats per a una expressió com ara ’narratúrgia’ com poden ser els temps pandèmics que estem patint.

Tanmateix, com podem assolir un arc de personatge dins de la narració? Com podem conferir en aquesta narració una dimensió rapsòdica que no resulti explicativa? Com podem fer de la narració una partitura capaç de generar moviment emocional a l’actor i, conseqüentment, a l’espectador ? El taller treballarà aquestes qüestions a través de quatre dies d’exercicis d’escriptura automàtica guiada, així com la lectura d’exemples d’aquest arc entre l’antiguitat i la contemporaneïtat i la posterior reflexió en torn d’aquests. L’alumne escriurà una peça ‘narratúrgica’ curta, potser coral, potser polifònica, tancada en sí mateixa, durant tres dies. Durant el quart i cinquè dia s’assajaran les lectures, les quals s’acabaran mostrant al públic. Aquestes seran executades pels actors del projecte de formació interpretatiu del Teatre Akadèmia titulat: ’Nous Horitzons’. Els seus participants ja hauran assistit a l’escriptura com oients, puntualitzaran així idees concretes en alguns moments i llegiran els textos durant el procés d’escriptura de tal manera que quan arribin a assajar-los ja hauran quedat immersos en la seva dinàmica. Durant els dies d’assajos, els autors podran afinar els textos amb els intèrprets.

4 sessions de 3 hores 
2 sessions d’escriptura
1 sessió d’assaig i afinació amb autores (col·laboració entre les autores i Nous Horitzons)
1 sessió final d’assaig i lectura dramatitzada oberta al públic

Preu: 200 €

Límit 10 alumnes
Espai: L’Atelier de Poblenou i el Teatre Akadèmia

Teatre Akadèmia

C/Buenos Aires, 47-49
T/ 934 951 447 info@teatreakademia.cat

Notícies i avantatges exclusius per als subscriptors del Teatre Akadèmia, no t’ho perdis!

El responsable del tractament de les seves dades és l’ASSOCIACIÓ CIVIL TEATRE AKADÈMIA, les dades seran tractades per atendre a les seves consultes i sol·licituds d’informació. Pot exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, portabilitat, limitació i oposició enviant un correu a: info@teatreakademica.cat.També pot ampliar aquesta informació a https://teatreakademia.art/politica-de-privacitat-i-proteccio-de-dades/

Patrocini

Amb el suport

Col·labora

Participa al projecte

© 2021 Teatre Akadèmia / Política de privacitat / Avís legal / Política Cookies / Web dissenyada per Carol van Waart i desenvolupada per Laura Capella