Els clàssics van al Cabaret

De A. Schönberg, E. Satie, C. Debussy, I. Stravinsky, entre d’altres Andrea Segura

array(1) { [0]=> array(24) { ["ID"]=> int(1048) ["id"]=> int(1048) ["title"]=> string(7) "cabaret" ["filename"]=> string(11) "cabaret.jpg" ["filesize"]=> int(250561) ["url"]=> string(64) "http://teatreakademia.cat/wp-content/uploads/2015/07/cabaret.jpg" ["link"]=> string(73) "http://teatreakademia.cat/espectacle/els-classics-van-al-cabaret/cabaret/" ["alt"]=> string(0) "" ["author"]=> string(1) "1" ["description"]=> string(0) "" ["caption"]=> string(0) "" ["name"]=> string(7) "cabaret" ["status"]=> string(7) "inherit" ["uploaded_to"]=> int(171) ["date"]=> string(19) "2018-02-14 09:18:35" ["modified"]=> string(19) "2018-02-14 09:18:49" ["menu_order"]=> int(0) ["mime_type"]=> string(10) "image/jpeg" ["type"]=> string(5) "image" ["subtype"]=> string(4) "jpeg" ["icon"]=> string(62) "http://teatreakademia.cat/wp-includes/images/media/default.png" ["width"]=> int(800) ["height"]=> int(533) ["sizes"]=> array(12) { ["thumbnail"]=> string(72) "http://teatreakademia.cat/wp-content/uploads/2015/07/cabaret-150x150.jpg" ["thumbnail-width"]=> int(150) ["thumbnail-height"]=> int(150) ["medium"]=> string(72) "http://teatreakademia.cat/wp-content/uploads/2015/07/cabaret-300x200.jpg" ["medium-width"]=> int(300) ["medium-height"]=> int(200) ["medium_large"]=> string(72) "http://teatreakademia.cat/wp-content/uploads/2015/07/cabaret-768x512.jpg" ["medium_large-width"]=> int(768) ["medium_large-height"]=> int(512) ["large"]=> string(64) "http://teatreakademia.cat/wp-content/uploads/2015/07/cabaret.jpg" ["large-width"]=> int(800) ["large-height"]=> int(533) } } }

Gènere

Música

Sinopsi

La idea de l'elaboració d'aquest programa, va venir a partir de les cançons a l'estil del més pur cabaret berlinès que Arnold Schönberg va escriure a principis del passat segle, en un moment de jove maduresa.

El fet que un compositor que ha passat a la història amb músiques d'enorme transcendència i que va idear un sistema de composició nou i fecund, manifestés també sense complexes el seu aspecte frívol i sarcàstic amb lletres subversives o picants, d’una estilització de música lleugera i un component canalla del seu entorn, ens va induir a buscar obres per a piano amb el mateix esperit i també en el music-hall o el circ, d’altres compositors alemanys, francesos i russos del mateix període. Tots ells situats per la història en primera línia de la música "culta", per a recrear una imaginària sessió de cabaret utilitzant aquestes peces entre les cançons de Schönberg.
Cançó, piano sol i a 4 mans, compositors d'àmbits culturals molt distints, són barrejats sense solució de continuïtat perquè en el cabaret busquem diversió, contrast i interpel·lació al públic i no un acte cultural hieràtic i ritualista.

Uma Ysamat i Josep Colom ens conviden a compartir una vetllada de riquesa musical i força interpretativa.

Músics:

Uma Ysamat – veu i piano
Josep Colom –  piano

Fitxa artística

Amb A. Schönberg,  E. Satie, C. Debussy, I. Stravinsky, M. Ravel i P. Hindemith
Direcció: Andrea Segura
Assessorament coreogràfic (tango): Montse Colomer
Fotografia: Ana Palma
Equip Teatre Akadèmia
Direcció artística: Mercè Managuerra
Cap de producció: Jordi Robles
Cap de comunicació: Míriam Font
Gestió de públics: Gabriella Dilorenzo
Cap de sala: Enrique Vallejo
Cap tècnic: Pol Queralt